post icon

Βλέπουμε ή απλώς μεταφράζουμε;

Πριν από δύο βδομάδες ξεκίνησα να γράφω σε ένα site το οποίο έχετε μάλλον ακούσει να συζητιέται. Το deasy.gr. H στήλη μου λέγεται webabblings και θα προσπαθήσει να ανανεώνεται 2 φορές το μήνα. Παρακάτω το πρώτο άρθρο με τίτλο:

«Βλέπουμε ή απλώς μεταφράζουμε;»

———-

Ο πατέρας μου όταν ήμουν μικρός μου έλεγε ότι αν μάθω να πουλάω δε θα πεινάσω ποτέ, κι ότι αν μάθω να πουλάω παντόφλες στο Βαρδάρη, μετά μπορώ να πουλήσω τα πάντα. Στο πρώτο ενδεχομένως να είχε δίκιο, για το δεύτερο, όσο περνά ο καιρός όλο και αμφιβάλλω.

Καταλήγω στο συμπέρασμα, ότι δεν μπορούμε να πουλήσουμε όλοι τα πάντα, ή τουλάχιστον δε μπορούμε να το κάνουμε το ίδιο καλά.

Προϊόν. Από κει αρχίζουν και εκεί τελειώνουν όλα. Ένας πωλητής πρέπει να είναι ένα με το προϊόν του. Και αν πουλάει υπηρεσία τότε πρέπει να είναι το ίδιο το προϊόν. Να το γνωρίζει σε βάθος, να έχει δουλέψει γι αυτό, να γνωρίζει κάθε του πτυχή. Να είναι με λίγα λόγια μέρος της ζωής του.

Τους ανθρώπους του internet λοιπόν τους χωρίζω σε δύο κατηγορίες. Σε αυτούς που ζουν με το internet και σε αυτούς που απλά ζουν από το internet.

Ένας φίλος είχε πει μια σοφή κουβέντα κάνοντας την ίδια κατηγοριοποίηση αλλά με τα δικά του γλαφυρά λόγια. «Μερικοί βλέπουν internet και κάποιοι άλλοι μεταφράζουν».

Και εκεί εντοπίζω ένα από τα μεγάλα προβλήματα ανάπτυξης της online αγοράς. Αυτοί που μεταφράζουν είναι ακόμα αρκετοί. Είναι ως ένα σημείο φυσιολογικό, μιας και κάθε ανώριμη αγορά έχει αυτά τα συμπτώματα. Αλλά σας λέω ότι όταν για το  internet θα αποφασίζουν αυτοί που βλέπουν και όχι αυτοί που μεταφράζουν, τότε η αγορά θα έχει κάνει ένα βήμα μπροστά.

Ανθρωποι που δεν έχουν κάτσει πάνω από adserving tools, που δεν έχουν φτιάξει στο χαρτί wireframe, που δεν έχουν κάτσει πάνω από adwords editor, δεν γίνεται να πουλάνε Display, Websites ή Search αντίστοιχα.

Η μάλλον γίνεται. Αλλά…

Σεπτεμβρίου 28, 2009

15 Comments

Leave a comment
  1. barak
    Σεπτεμβρίου 28, 2009 at 10:50 πμ #

    Σε αυτούς που ζουν με το internet και σε αυτούς που απλά ζουν από το internet.

    Μεγάλη κουβέντα είπες. Respect.

  2. adamo
    Σεπτεμβρίου 28, 2009 at 10:55 πμ #

    Δύο σχόλια:

    1- Υπάρχουν και άνθρωποι που ζουν _στο_ Internet
    2- Από τα συμφραζόμενα καταλαβαίνω πως μιλάς για το Web και όχι για το Internet. Υπάρχει διαφορά.

  3. Giorgos Vareloglou
    Σεπτεμβρίου 28, 2009 at 11:42 πμ #

    1. Noμίζω ότι λέμε το ίδιο πράγμα
    2. Λέω εξ αρχής ότι είναι κατανοητό αυτό που λες.. Και έχεις δίκιο :)

  4. John
    Σεπτεμβρίου 28, 2009 at 12:01 μμ #

    Δεν είναι το ίδιο, εγώ για παράδειγμα ζω_στο_internets αλλά δε ζω από το internets – όχι ακόμα τουλάχιστον :P

  5. barak
    Σεπτεμβρίου 28, 2009 at 12:20 μμ #

    @John
    Αυτό που εννοεί το κείμενο είναι πως για κάποιους το Internet είναι απλά η δουλειά τους (ζουν από) και για κάποιους είναι κομμάτι της ζωής τους (ζουν στο/με το). Το να ισχύει το δεύτερο αλλά όχι το πρώτο όπως στην περίπτωση σου δεν είναι καθόλου πρόβλημα. Το αντίθετο όμως είναι.

  6. Daphne Koutra
    Σεπτεμβρίου 28, 2009 at 1:21 μμ #

    Μιλάς για βήματα μπροστά, για το αν αποφασίζουν για το μέλλον αυτοί που βλέπουν ή αυτοί που μεταφράζουν…και αναρωτιέμαι αν αναφέρεσαι στο μέλλον της online αγοράς στην Ελλάδα ή σε κάτι γενικότερο…
    Αυτό που έχει σημασία είναι να δούμε όλα αυτά τα προβλήματα με άλλο μάτι. Να κάνουμε κάτι για αυτά.
    Βλέπεις να γίνεται κάτι τέτοιο?

  7. Giorgos Vareloglou
    Σεπτεμβρίου 28, 2009 at 2:18 μμ #

    @Daphne

    Νομίζω ότι το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και σε άλλους χώρους.. αλλά εγώ αναφέρομαι σε αυτόν που δραστηριοποιούμαι. το web. Δεν θέλω να είμαι απαισιόδοξος, και γι αυτό πρέπει να πω ότι έχουν γίνει πολύ μεγάλα βήματα προόδου τα τελευταία χρόνια.

  8. Daphne Koutra
    Σεπτεμβρίου 28, 2009 at 4:12 μμ #

    Κι εγώ βλέπω να γίνονται βήματα προόδου και είμαι αισιόδοξη.. :) )

  9. Nikos Siamakis
    Σεπτεμβρίου 28, 2009 at 4:59 μμ #

    Πολύ ρεαλιστικο το άρθρο και απευθύνεται σε αυτούς που ξέρουν να μεταφράσουν ένα πολύ έξυπνο κείμενο. Εμένα όπως ξέρεις, Γιώργο, η δουλειά μου είναι να παίζω με τις λέξεις και τα σημεία στίξης. Συνεπώς, εκείνο το οποίο μεταφράζω στο κείμενό σου είναι η φράση «Μερικοί βλέπουν internet και κάποιοι άλλοι μεταφράζουν». Μεταφράζοντας και βλέποντας πίσω από τις λέξεις διαπιστώνω – χωρίς να ξέρω πολλά από SEO ή adwords – πως το αποτέλεσμα της δική σου δουλειάς έχει να κάνει με ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής σου. Θα παρακολουθώ τη στήλη σου γιατι πραγματικά έχει ένα επίπεδο. Την καλησπέρα μου…

  10. perastikos
    Οκτωβρίου 3, 2009 at 5:08 μμ #

    Εγώ θα ήθελα να σταθώ σ’ ένα σημαντικό λάθος για τον κάθε για μενα αποτυχημένο πωλήτη σήμερα ακόμα και όταν καταφέρει τελικά να πουλήσει το προϊόν.

    Διαχωρίζεις την υπηρεσία με το προϊον (καταλαβαίνω με ποιο τρόπο)

    Για μένα επιτυχημένη πώληση σημαίνει οτι έχεις πουλήσει και το σύνολο των υπηρεσιών που συνοδεύουν το προϊόν κάπου εδώ μπορεί και να εννοώ οτι μάλλον σήμερα το προϊον σαν εννοια δεν έχει καμία σημασία αλλά αυτό που μετράει είναι το τί προσφέρεις μαζί με αυτό πρίν ή μετά την πώληση (χωρίς απαραίτητα να υπάρχει και η αντίστοιχη χρέωση).

    —-

    Από τα λόγια του πατέρα σου και με το δικό μου μυαλό νομίζω και πολύ σοφά προσπαθούσε να πεί πως αν μπείς στη λογική του απλού ανθρώπου, στην καθημερινότητα του ΤΟΤΕ έχεις κερδίσει όχι μονο την πώληση αλλά και την εμπιστοσύνη του ! *

    —-

    Δεν συμφωνώ ομως σε κάτι εκτός και αν πέφτω έξω .. εσύ πουλάς SEO αλλά τεχνικές γνώσεις δεν έχεις τα ξέρεις παπαγαλία κάποια πράγματα γιατί τα διάβασες κάπου αλλά δν ξέρεις να τα κάνεις (μπορεί να ξέρεις να τα μεταφέρεις στον προγραμματιστή) αλλά δεν ξέρεις να επεμβεις πέρα από 10-15 πράγματα σε HTML.

    Μπορεί και να κάνω λάθος όμως και να είσαι geek της .net or php !! άν όχι τότε και εσένα ενα μέρος του εαυτού σου ζεί από το internet !

    Great article μ’άρεσε απλό και σύντομο δεν με κούρασε !!

  11. Giorgos Vareloglou
    Οκτωβρίου 3, 2009 at 5:25 μμ #

    @Perastikos

    Αυτό που είπε ο πατέρας μου είναι το εξής απλό. Ότι αν μάθεις να πουλάς κάτι καλά, μετά είναι εύκολο να πουλήσεις τα πάντα. Πράγμα που έχω αναθεωρήσει και αυτός είναι ο λόγος που έγραψα το άρθρο.

    +1 στο ότι όταν πουλάς προιόν πουλάς και ένα σύνολο υπηρεσιών που το συνοδεύουν.

    Τώρα όσον αφορά τη δουλειά μου. Προφανώς και υπάρχει καταμερισμός της εργασίας και κανείς δεν είναι one man show. Όλα είναι προιόν συντονισμένης δουλειάς μιας ομάδας ανθρώπων.

    Αλλά το point μου είναι ότι αν δεν γνωρίζεις τι κάνει αυτή η ομάδα όταν κλείνει η δουλειά και πέφτουν οι υπογραφές δεν μπορείς και να την πουλήσεις σωστά.

    Συγκεκριμένα για τις τεχνικές γνώσεις, όχι δεν έχω. Αν και έχω τα απολύτως απαραίτητα (σε τεχνικό επίπεδο) για τη δουλειά του SEO τα οποία τα έμαθα hands on, πάντα φροντίζω να συμβουλευτώ κάποιον από την ομάδα που περιγράφω παραπάνω, που είναι εξειδικευμένος σε αυτό το κομμάτι.

    Αλλά γενικά, και λόγω του καταμερισμού της εργασίας που περιέγραψα παραπάνω, έχω παρα πολύ καιρό να κάνω το implementation σε ένα SEO project, χωρίς να σημαίνει ότι το snobάρω ή κάτι τέτοιο, απλώς δεν μου μένει χρόνος γι αυτό. Άλλωστε υπάρχουν μέλη της ομάδας στην οποία αναφέρομαι, που στο κομμάτι που εξειδικεύονται έχουν πια περισσότερες γνώσεις από εμένα (link building tactics, keyword research etc).

  12. perastikos
    Οκτωβρίου 3, 2009 at 5:57 μμ #

    @nice

    εγώ το πήγα και λίγο παραπέρα την κουβέντα του πατέρα σου !

    Βαρδάρης ! απλή καθημερινότητα, απλός κόσμος , κόσμος που ψάχνετε για την καλύτερη τιμή μπλα μπλα μπλα

    αλλά ποιός είμαι εγω για να ξέρω τον πατέρα σου καλύτερα ..:)))))

  13. Giorgos Vareloglou
    Οκτωβρίου 3, 2009 at 6:27 μμ #

    It could be..

    Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω ποιος είσαι, νόμίζω ότι έχω καταλάβει, αλλά συνεχίζει να με τρώει.

  14. perastikos
    Οκτωβρίου 3, 2009 at 7:29 μμ #

    den gnorizomaste man apo to aboutseo se gnorisa k apo auta pou grafeis apla etuxe poles fores na diafwnw ..

    that’s all nothing less nothing more!!

  15. dealsend
    Νοεμβρίου 11, 2009 at 12:27 μμ #

    [..]]Ανθρωποι που δεν έχουν κάτσει πάνω από adserving tools, που δεν έχουν φτιάξει στο χαρτί wireframe, που δεν έχουν κάτσει πάνω από adwords editor, δεν γίνεται να πουλάνε Display, Websites ή Search αντίστοιχα[...]

    Κατα την γνώμη μου το σκεπτικό της παραπάνω φράσης και τελευταίας του κειμένου σου είναι λάθος νοοτροπία.

    1. Σεβασμός στους πωλητές. Όποιος πουλάει, όποιες γνώσεις κι αν έχει, με όποιον τρόπο κι αν πουλάει, προσπάθησε να τον «διαβάσεις».

    Μην δικαιολογείσαι, α! πουλάει μαλακίες, α! πουλάει σε λάθος τιμή.

    Το θέμα έιναι ΕΝΑ, πουλάει;

    2. Μην μπερδεύεις την υπηρεσία ή το προϊόν, με την πώληση. Ο πωλητής πρέπει να πουλάει, και δεν χρειάζεται να είναι μηχανικός για να πουλήσει αυτοκίνητα και δεν χρειάζεται να έχει όπως λες φτιαξει wireframe κλπ για να πουλήσει. ΕΣΥ που είσαι μηχανικός, όταν ΕΓΩ που δεν είμαι, πουλήσω, κάνε deliver το προϊόν!

    3. Ο πατέρας σου είχε ΑΠΟΛΥΤΟ δίκιο. ΑΠΟΛΥΤΟ. Αν πουλήσεις παντόφλες στο Βαρδάρη μπορείς να πουλήσεις τα πάντα.

    Και κλείνω με:

    4. Στην εποχή μας δεν πουλάμε προϊόντα ή υπηρεσίες Γιώργο, πουλάμε σχέσεις… πουλάμε ένα κομμάτι απο τον εαυτό μας!